Vill inte göra om nåt så dumt.

(null)
Jag som skulle åkt och bytt till sommardäck idag då🙈
Det kändes ju sisådär bra imorse när jag vaknade. 
Men som tur va så kunde jag flytta fram min tid en vecka och hoppas på att våren har kommit då istället. 
Vill ju inte göra en sån där dum grej som jag gjorde för 1 1/2 år sedan då jag åkte iväg med bilen på eftermiddagen/kväll, barmark ute, inget krav på vinterdäck, ställer bilen på parkeringen och går in och käkar och har en trevlig stund med Friskis och Svettis gänget och när jag sen kommer ut så är det snökaos, minst 2-3 dm snö har fallit och jag har sommardäck😱
Försöker ändå att ta mig hem och lyckas nästan men i en liten uppförslutning på gamla Övägen så gick det inte längre och jag bara sladdar, kommer absolut ingenstans och det såg även farbror polisen som då befann sig några meter bakom mig pratandes med en annan trafikant som förmodligen hade tagit samma dumma beslut som mig.
Men polisen var snäll och trevlig men påpekade vilket jättedålig beslut jag hade tagit, så polisen hjälpte mig ut med varningstriangeln och sen fick jag ringa Macke som tog med sig grannarna för att putta upp bilen så vi kunde köra hem den till parkeringen, japp det är jag i ett nötskal det😆
Och med tanke på hur det ser ut ute just nu så är jag glad att vi kunde byta dag. 
Men det är nån i familjen som är glad för denna snön iallafall. 
//Bex 

Kommentera här: