Hjärtat är lite trött.

(null)
Träning och frönas innebandy, det är de två saker som jag bara älskar lite extra här i livet, ja om man bortser från levande varelser förstås. 
Det är verkligen i mina träningskläder/friskiskläder som jag trivs som bäst, det spelar ingen roll om jag är trött, sliten eller på dåligt humör när jag sätter min fot i träningslokalen så försvinner allt och jag blir bara supertaggad.
Träningen har givit mig sååååå mycket, bara det att jag har blivit stark igen, det är kanske svårt att förstå men från att knappt ha orkat gå på promenad och inte kunnat öppna grinden på barnens dagis till att idag vara spinninginstruktör och kunna lyfta ganska tunga vikter på gymet ändå  ja då känner man sig nästan som en "superwomen" 
Nåt lite mer obekvämt men minst lika roligt är ju barnens innebandy, det är så jädra roligt att se deras utveckling och hur väldigt bra de blivit, dock så får man en jädra träsmak i röva men det är det värt. 

Det är just dessa saker som får mig att orka med allt det andra i livet, alla måsten, behandlingar, läkarbesök och undersökningar, sånt som inte är så jätteroligt men som är ett nödvändigt ont. 
Idag var jag t.ex och gjorde ultraljud på hjärtat, nåt som måste göras för att se så hjärtat orkar med mina mediciner eller nåt i den stilen. 
Hjärtat slår men fick dock veta att mitt hjärta inte ser så "piggt" ut, när läkaren kom in för att avsluta undersökningen med några extra bilder så började han fråga om och hur mycket jag tränar och vilken träningsform, förklarade att jag är spinninginstruktör och har några pass i veckan och sen lite styrketräning på det, var på han fråga om jag upplever att jag blir mer andfådd än vanligt då mitt hjärta uppenbarligen ger antydan på det men läkaren säger oxå att det inte är nån direkt skillnad från föregående undersökningar men dom har nyligen fått ny utrustning som är lite mer detaljerad. 
Men som läkaren sa, klarar jag av det jag gör så är det ingen fara och träning är bara bra. 
Men de slutgiltiga svaren får jag på läkarbesöket sen. 

Nu har jag även varit och kollat om det finns möjlighet att komma ner till ögonläkaren här i vilbergen men dom har tyvärr inte behörigheten för att kunna hjälpa mig men dom tyckte dock att jag skulle kolla med vårdgarantin/vårdlotsen så kanske jag får komma till nåt annat län för att få hjälp.  
Så det håller jag på med nu men det är inte jättelätt att få tag i vårdlotsen i Östergötland, telefon kom jag inte fram på och mejlet har jag inte fått nån bekräftelse på så vet inte om dom fått det, så det går bra nu känner jag😏
//Bex

Kommentera här: